7.12.08

Tidig morgon i svenutopin

Igår var jag vaken till tre. Det var riktigt dumt eftersom jag skulle kliva upp typ 9 imorse.
Jag har vänt på dygnet åt alla håll utom det rätta... Jag brukar ha som rutin att gå till skolan, komma hem och sova två timmar och sen vara vaken till 2-3 på natten.
Jag skyller på Tony som håller mig vaken med sms.

Imorse klev jag altså upp typ lite över 9 och klädde på mig för att fara till hippo med Elin och Jessica och se på derar årliga julshow. De hade som tema "Jorden runt på 80minuter" och tomten skickade vykort från olika länder till tomtemormor.
Jag gillar inte riktigt att de har en presentatör som tar 5minuter mellan vaje nummer. Det blir liksom så jävla drygt efter att han/hon/den/det har kommit in efter 4 nummer. Fast det kanske bara är jag

Sanna dansade BjörnGustavssondansen till what is love som öppningsnummer. Och jag kan lova er att Sanna ÄGEEER! Filmade lite men började titta på Sanna istället för på mobilen och filmade i taket istället.
Bergh ramlade när Finland hade sitt åka-trickskidor-bakom-häst nummer och det var ju synd.
När det äntlign blev dags för ninjahoppningen från Japan så åkte Sanna ut i första rundan... Fan å
Bergh åkte i andra. Bra jobbat ändå ;D


Det drygaste med hela julshowen att det var inte bara två kadriljer ,som är ganska normalt, utan det var 5 stycken. Asså FEM STYCKEN. Jag själv tycker att det är sjukt trist med dressyr/kadrilj osv men det finns ju folk som tycker att det är kul. Men 5stycken är galet mycket för mycket.


Vilda western nummret tyckte jag var riktigt kul, det var 5 karlar i westernkläder som skulle ha lite barrelracing på käpphästar och den yngsta förlorade otroligt nog. Därför skulle de visa vad som hände i slowmotion, eller ultrarapid som man sa här i Sverige på 50-talet. Jag kunde inte sluta skratta

Efter att mamma och pappa var sena på att hämta mig och Elin så skjussade vi hem henne och jag drog direkt till mariehemskolan för att träna.
Kom 30min sent och fick värma upp med att springa fram och tillbaka längst ena kortsidan. Annsofie hojtade då och då höga knän, indianhopp osv.

Sen fick jag hoppa in i övningen och började på balansdelen som bestor av 4 bänkar som stod i sicksack och en bom. Först bara gå balans sen gå cat runt hela.
Jag hade världens glidigaste skor som jag inte kunde ta emot på tårna med. Jag bara gled så fick klämma in hela foten under mig och det blev trångt och ja. Massor


Sen blev det att byta bana till en annan hinderbana med en sne plint, en burk(som rebecka kallar dom), en högre plint och en järnstång man skulle ta sig under.

Jag älskar mina paintbilder. Den första plinten ska vara sne men det var svårt att rita. Och jag orkade inte anstränga mig heller

Det gick bra för mig, särskilt med andningen. Man ska andas ut så högt att tränarna hör det, men också så att man påminner sig själv om att andas hela tiden.
Kombinationen lazy-en/tvåhandad-snurr under stången gick bra. Provade även lite annat

När vi sen vände håll på det hela så blev det mycket krångligare eftersom att man skulle under stången sen direkt på en vault och dessutom landa på lådan bakom plinten. Det gick typ bra antar jag

Sen bled det rullar både på mattor och från en bom ner i rull. Det var även en bom med en tjockmadrass bakom där man fick kasta sig och göra typ vad man ville.

Rullarna gick dåligt i början men sen vet jag inte vad som hände. Jag bara vek in huvudet och rundade ut ryggen och rullade. Helt perfekt (enligt mig). Jag tror aldrig jag har rullat så bra i mitt liv.
Jag rullade tillochmed från bommen ner på matta. På andra försöket kändes det sjukt bra. Bäst någonsin. Tillochmed ElakaErik sa att det var bra, och när Erik säger det så är det bara så. End of story

Det jag behöver träna mer på är att ge mig själv mer beröm.

Inga kommentarer: