15.11.08

Parkour

Ni kanske inte vet det men jag älskar parkour och tränar det numera två gånger i veckan med UmeåParkourFörening. http://www.upkf.se/ Så nu har jag bestämt mig att istället för att bara blogga på http://www.upkfgrundkurs.blogg.se/ så ska jag blogga här också eftersom att jag gillar blogspot.com bättre. :)
Jag har haft problem med mitt internet har jag inte kunnat blogga före idag så det får bli lite efter den här gången haha.

Eftersom att hela föreningen bytt träningstider så är det här de nya tiderna:

- Grisbackaträningarna på tisdag och onsdag är borttagna.
- Lördagarna på Mariehem är borttagna.

Istället tränar vi på
- Söndagar 13-15 på Mariehem
- Torsdagar 19-21 på Mariehem
- Tränarträningen är en timme kortare, alltså 18-19.

Träningen bestod av två delar, precision och turnvault.
Precisionshoppen ,som leddes av Martin, gick inte bra alls för mig eftersom min rygg börjar göra ont väldigt fort. Hoppen går bra och jag genomför dem som man ska men efter bara ett litet tag börjar det göra ont.
Så det blev ännu en träning då jag fick sitta och titta på.
Dessutom kommer Stefan(?) och jävlas med mig eftersom att jag inte är med, detta kan bero på att jag fett mycket hackade på Filip,Alexander, Stefan och fler. :]
Men Stefan trodde altså att jag inte kunde göra det bättre så jag fick visa honom att jag gör det bättre än honom helt enkelt.
Vi hoppade mellan två små plintar som glider iväg om man inte landar rätt och jag hackade på honom eftersom de gled iväg men då jag hoppade gled dom inte ens en millimeter. :}

Sen blev det att byta sida av salen och köra turnvault med Andreas.
Turnvault är bra om du måste över en vägg eller liknande med långt till marken på andra sidan. Hittade en superbra video med the one and only -David Belle på youtube:

Orkar inte förklara hur den utförs eftersom det visas tydligt i klippet. ;p

Detta gick iallafall superbra för mig och jag hade inga problem åt något av hållen. Kändes super och det känns fortfarande super. Det enda klantiga jag råkade göra var att slå i ena smalbenet i bomen en gång men det gick över ganska snabbt.

Over and out

Inga kommentarer: