19.11.08

Camp Kindergarden dag 1

Dag 1 anlände jag till camp kindergarden aKa Dagiset Karlavagnen. Hamnade såklart på avdelningen pluto där jag gick när jag var liten.
Fredrik, Annika och Krister jobbar numera på avdelningen så inga av mina gamla dagisfröknar fanns kvar och knappt några saker heller. Blev lite ledsen men tiderna förändras ju.

Massor av barn att hålla reda på, 2 pojkar och en del flickor som sprang omkring så mycket att jag inte hann räkna dom.

Idag var första dagen barnen fick åka skrana så alla barn utom femåringarna (som hade lilleskuttgruppen) gick ut och åkte skrana efter lunch.
Alla barn skriker på mig och vill att jag ska putta på dom, åka med dom eller göra en stol (vika upp skranan och dra snöret runt så det blir som en stol).

Lite beundransvärt att ungarna sprang upp för trappan, åkte ner, sprang upp, åkte ner osv i circasus en och en halv timme. Jag hade ALDRIG orkat.

Halv tre efter mellis var camp kindergarden dag 1 avslutad.

Inga kommentarer: