20.11.08

Camp Kindergarden dag 4

Intressant dag på Camp Kindergarden idag.
Flicka 1år blev som vanligt superglad då jag kom och följde efter mig in på dagiset och in i tvättrummet där jag och Daniel hänger av oss ytterkläderna i en garderob och väntade ända tills jag var klar med det och ville sen bli upplyft. So cute
Lyfte upp henne och snurrade några varv sen fick hon springa iväg och äta frukost.
Efter frukast ritade och lekte vi lite.
Vid kl 9 gick vi ut och åkte skrana men jag och Emil (också praoelev) kastade barnen ut för kullen istället. Dom tyckte det var buuuuusigt och vi hade inget emot att kasta dom hehehe

Eftersom Annika("fröken" som barnen hade sagt) var sjuk idag så fick jag och Daniel äta med barnen själva i lekrummet. Vi äter vid tre bord: det stora bordet, ett bord i datarummet och ett bord i lekrummet. Jag och Daniel satt vid det sistnämnda med 4 tjejer och det gick superbra. Lite spill och lite sölande men det hör bara till det vanliga.

Klockan 12 skulle 4åringarna aKa bamsegruppen på teater och jag och Daniel följde med för att hjälpa att hålla koll på alla barn. Rättare sagt 23 st. :)
Inte lätt att ha koll på 23 barn på en buss sen inne i stan.

När vi åkte buss dit klev vi av på vasaplan och gick en liten promenad eftersom att det var 45 minuter kvar, när vi kom in fanns det ett lekrum där barnen fick leka tills teatern skulle börja.
Det blev en teater på ca 25 minuter och när vi skulle åka tillbaka till dagis åkte vi en buss som bara gick till brofästet så vi fick gå en lång bit och många barn blev trötta, andra var hyperaktiva och ville hoppa, skutta, springa, dra och kolla på allt. Detta gällde de två pojkarna jag höll handen med...
Aja, det gick fint.
Glad pojke 4år i bussen. :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Små barn är såååå sööta mkt söötare än 14 åriga komfrimander dock. Själv har jag fått 19 7 åringar och några 8 åringar som nya kompisar. Släppte aldrig taget om en och massa kramar och hålla handen speciellt av en liten söt kille, Adam som slutade dagen med att fråga vart jag bor. Sötasaker det där. :)