28.11.08

Camp Kindergarden dag 10

Idag är en sorgens dag då vi alla ska lämna vårt kära Camp Kindergarden och bege oss tillbaka till Tegs Mental.

Sanna(solen) och Sofia(stjärnan) hade sista dagen igår och Jenny(solen) förra fredagen men ändå...

Jag vaknade kl 8 i morse och kom till dagiset kvart över. Imponerande att jag hann duscha klä på mig och ta mig till dagiset bara en kvart sen.

Klockan halv 10 hade vi plutobarn 3-5år gympa i solens lekhall(kuddrumet) där vi lekte gubben i lådan, ett två tre ost, gjorde kullerbyttor på en tjockmadrass osv.

Klockan 20 i 11 var det storsjung, eller jag menar ROCKSJUNG. Björn(lilla björn), Simon(solen) och Krister(pluto) spelar alltid och den här gången hade de elgitarrer med världens minsta förstärkare. Den var typ lika stort som ett mjölkpaket.

Sånger som imse vimse spindel, ekorrn satt i granen, lalalala och fler blev spelade. Barnen gillade det verkligen och Jessica(månen) lärde sina barn att göra metaltecken med händerna. ;)


Till lunch blev det lasagne och nästen inget söl alls. Efter lunch firade vi månadskalas, det är ett "kalas" för alla som fyllt år den månaden. Pojke 4år och Pojke 5år fyllde år och vi åt glass med tuttifrutti strössel. Mums

Dessutom fick jag och Daniel trots allt var sin biobiljett. Fett bra, najs, värt, galet och fint. :)


Efter lunch gick vi ut och åkte skrana, gungade, busade och hade lite pusskalas igen.

Jag var ute till halv två sen gick jag in och pratade med Fredrik och frågade lite frågor till ergonomi uppgiften vi ska göra.


Efter mellis gick jag till stjärnan och pratade med Emil och fastnade där. Efter att en surkärring till förälder kom och fick fet aggret på att jag och Emil pratade engelska så barnen inte förstod oss så gick vi ut och där fastnade vi ända till klockan 20 över 5. Så från kl 3 till kl 5 pratade vi om allt möjligt.



Det var allt från Camp Kindergarden

Inga kommentarer: