3.5.09

sundae

Söndag idag. Tråkigt

Valborg var fettmednajs, ända tills soc kom och skulle förstöra allt.
Kanske 1-2 timmar efter det var vi på gb's grillställe och hade fått igång en eld. Varm och skönt var det kan jag lova!
Jonte blev liiite för packad, spydde och däckade i grillstugan.
Gb kände för att klättra i träd och massa annat hände.

På fredagen var jag, marklund, vickan, ollan och massa och såg på då grabbarna (p93) spelade match på röbäcks if.

På kvällen sen blev det grillning på riktigt ute i Stöcksjö, vi hade typ korv och marshmallows och grejer. Inte dåligt!

Det blir alltid mysigast på slutet då man är typ 5-6 pers kvar av nån anledning, jag och vickan kom hem 4 efter att vi fick hem Filip. Han var den enda som hade cykel.
Ojojoj vad Carina (Vickans mamma, min faster) blev arg, det var arga blicken asså.

Stugan på lördagen efter att ha vart på loppis. På loppisen inhandlades 25 kalle anka-tidningar från 92-92 för 50 kr. Alltså 2 kr st, billigt.
Och en kamera också, en icke fungerande kodak instamatic camera 104, med felaktigt fodral till den. Fick den för typ 40-50 kr eller så.

I stugan åt vi middag, jag somnade på soffan, vi såg på film och sen sov vi lite till.

Söndag, alltså idag, fångade vi två grodor som parade sig och då vi fick ned dom i hinken och hade gått hela vägen hem med den så hade dom inte släppt varandra än. Gud så gulligt.
Vi sparade äggen vi också tog så det blir fan grodfarm om några veckor.
Jag åkte hem med vickan och hennes familj eftersom att på den tiden min mamma ska städa och packa ihop allt skulle man ha hunnit cykla de 6 milen hem.
Kom in, klappade katten som känt sig otroligt ensam, duschade, åt och nu sitter jag här vid datorn och lägger för tillfället in bilder som dels ska in i det här inlägget och dels bara sparas på datorn.
Jag ska beställa bilder för utskrift också egentligen, nu när min dator fungerar så bra. Men får se om jag gör det. Men nu avslutar jag med dagens låttext eller citat eller vad man kallar det.
När solen steker och fåglarna kvittrar,
Jag känner nästan hela kroppen ba kittlar.
Det är sommar o grabbarna glider,
Hänger runt i parken o smuttar på en cider.

Inga kommentarer: