21.2.09

Åre

Blev ju till att åka till Åre i torsdags efter lillasysters ridning.
Vi stannade i Övik och käkade, då såg jag inte bara en utan tre backhoppare som flög.
En ramlade, men det verkade gå bra.

Vi åkte vidare men jag sov de resterande fyra timmarna och blev väckt när vi stannade utanför stugan vi skulle bo i.

Igår(fredag) åkte vi altså de första åkem här i Åre, fick åka med mina föräldrar, Rickard och hans nya tjej Annica. Heheh, inte det roligaste men hellre dom än min lillasyster ooch hennes kompis på 13 år.
Annica har tävlat i både puckelpist och typ slalom på elitnivå, och hon är hemmastadd här i Åre. Kan allt utan och innan.

Vi åkte hela dagen och backarna var otroligt dåliga, iallafall enligt mitt tycke.
Det var antingen is eller snö i överflöd, ca 40cm höga snöhögar.
Det gillade jag inte, bättre med pistat isf.

Idag(lördag) var det fettmedgalet mycket bättre. Pistmaskinerna gick varma igårkväll så backarna var hur bra som helst.
Fortfarande lite snö i vissa backar men det var avsevärt mycket bättre och skönare.
Och liftarna är drömmen, den bästa är VM8:an som är en åttasittsig korglift. Den är nyast också.
Det finns typ 4-5 korgliftar till och dessutom gondolen och kabinbanan.
Gondolen är små lådor som det ryms ca 8 pers i, kabinbanan är en jättestor låda där det ryms ungefär 80 pers. Det är mäktigt.

Ojojoj så bortskämd man kommer bli då man ska åka i hemavan sen, med släpliftar..
Men hemavan är och förblir mitt hem. Det är bäst där, så är det helt enkelt.

Inga kommentarer: