15.1.09

tamtaramtaram

Mina damer och mina herrar, sänk det blir rundgång där.
Mina damer och mina herrar.
Ni ska vara varmt välkomna till kvällens stora happening.
Vi har väntat, vi har längtat, vi har trånat, vi har suttit som på nålar.
Spårvagnstrafiken är avstängd, gatorna är nästan helt folktomma.. Jaa, nästan alla är här!
När jag blickar ut över det stora publikhavet skymtar jag majorerna, rallarpojkarna, skrothandlarns son, skoputsarns pojk, sotarns bättre hälft, torpederna, silversmedarna -jaa, du hörde rätt silversmedarna är här för guds skull, utvandrarens familj, svindlarn, flygarn, ja dykarn, härlands pojk, akademikern, trädgårdsanläggaren, embetsmännen är här, torparna.
Vi har samlats här i afton för att bevittna årets ,ja kanske århundrandets, fajt.
I den vänstra ringhörnan finner vi: råkullarna, svartfötterna, svinpälsarna, döskallarna, stråtrövarna, tjuvskyttarna, ja helt enkelt en drös lösdrivare.
Och nu till den högra ringhörnan ,hör och häpna, där finner vi inga mindre än Tommy Tip och Kapten Röööööööööööööööööööööd!
Låt matchen börja

Inga kommentarer: