28.12.08

Sundsvall

Sundsvall var förtjusande.
Igår påbörjade vi vår resa till Sundsvall, staden som är känd för sina gamla och otroligt vacka byggnader, kl 9.
Vi åkte approximativt en timme och ankom i Örnsköldsvik kring 10.
Där tvådde vi oss och avreste sedan till restaurationen Max.
efter en välsmakande diné återvände vi till vår automobil för att färdas vidare till Sundsvall.
Efter en två timmar lång väg anlände vi vid vårt värdshus, Clarion Hotell.
Vi bar med oss våra koffertar och trädde in i vårt boningsrum och gick sedan ner i hotellfoajén för att ta för oss av supén.
Några timmar därefter gick Jag, min kära släkting i andra led, min syster och hennes kamrat till en biografteater och såg en celluloidremsa.
Aftonen blev stiljte med lite rogivande television.

Dagningen därpå artade sig så att mina anförvanters automobil ingalunda startade.
När vi väl kommit iväg anskaffade jag fyra fotografiramar och en väckarklocka inne på Ikea.I shoppingcentret vid sidan av inhandlade jag: 10 nagelfilar från Pashion 25:- lösögonfransar från Pashion 65:-6par hipsters märke Pieces från Vero Moda 259,90:- (ordinarie pris 300)t-shirt märke Just a fucking t-shirt från Carlings 99:- (ordinarie pris 199)hoodtröja märke pocoloco från Carlings 299:- (ordinarie pris 699) Rikligt berömvärt.

Carlings äro och förbliver världens bästa butik.



Två tröjor av märke poco loco jag köpte på Carlings här i Umeå (99:- st).

Inga kommentarer: