30.12.08

Stranger on the bus

På bussen från stan satt det en mycket underlig man snett bredvid mig.
Han hadede gröna byxor och en sliten ljusgrön jacka på sig, nästan runda glasögon och vitt/grått lockigt hår som gick till axlarna.
Dessutom hade han något som såg ut som en tygpåse sydd på slöjden av en fjärdeklassare runt midjan.
I handen hade han ytterligare en tygpåse som var grön den också, fast med fyrklövrar på.
I påsen hade han.... FRUKT
Först åt han ett päron.
Rätt vad det var så hade han bara en pytteliten äppelbit kvar.
Några sekunder senare hade han redan skalat sin mandarin och mumsade på den.
Och rätt vad det var så skalade han en banan och tuggade i sig den på säkert 15 sekunder.

Denna man såg väldigt underlig ut, eller suspekt som jag skulle vilja säga.
Om jag tittade på honom och han såg mig så lade han huvudet lite på sne och log till mig som om jag vore en liten hundvalp.

Inga kommentarer: