25.11.08

Camp Kindergarden dag 7

Idag har det vart riktigt kul på Camp Kindergarden (och ja, jag älskar att använda det ordet).

Vi gick ut på förmiddagen och även Stjärnan och månen var ute. Altså Sofia och Emil.
Solen och Sanna skulle också komma ut men dom gick på nån promenad istället.

Medans 5års hade julavslutning var altså resten av oss ute. Daniel var med på 5års och Jessica också.

Lunchen flöt på bra och det blev inte så mycket spill trots att det var makaronipudding.

Efter lunch gick 5åringarna ut och resten av barnen som ville följa med fick också gå ut. Jag, Daniel, Sofia, Emil, Sanna och Jessica var allihopa ute och lekte och åkte skrana.
Barnen tog min mössa hela tiden och en kille som är speciellt irriterande fyllde den med snö...
Jag gick in kanske halv 2 och tog några barn med mig in och sen droppade dom in eftersom.

När jag kom in var flicka 1år vaken så jag tog in henne från vagnen och tog av henne overallen och alla kläderna och hon sprang in lika glad som alltid.
Pojke 2år däremot var lite pömsig som han brukar vara så jag satt på en rullpall med honom i famnen och han låg där och halvsov. Så gullig.

4åringarna och de flesta barn på pluto fick exprimentera lite med Krister inne.
Exprimentet var att Krister blandade majzenastärkelse och vatten och när man lät fingret långsamt glida ned i degen gick det igenom men om man slog så bröts inte ytan.
Jag var hur galet imponerad som helst över det här! Mer än barnen tror jag.

Idag stannade både jag och Daniel lite längre eftersom att det blev riktigt mycket söl med smeten från exprimentet så blev mellisen försenad. Men jag gick hem kanske 10 i 3.

over and out

Inga kommentarer: