22.7.09

helt overkligt

Jag var inne på omegle (som för et som inte vet är en chatsite där man chattar med folk från hela världen och är helt anonym, man chattar alltså bara med en person i taget) och hamnade i en chatt med en 17årig kille från USA.

En av de första sakerna han frågade mig var vad jag tänkte på innan jag somnade, jag hade inget bra svar på det eftersom att det är så olika.
När jag frågade honom sa han att han tänkte på döden.

Samtalet gick vidare och han ville veta om jag gjort något galet, jag sa att han skulle säga något först och han drog till med det värsta jag kunde täka mig.
Eller det var något jag inte ens skulle kunna tänka mig, han hade mördat en knarklangare när han tänkte råna honom på pengar och det knark han hade på sig.

Vi disskuterade inte själva mordet i sig, utan mest den moraliska aspekten på det hela.

Stranger: why would you care if you killed someone?
You: i cant belive you asked that question
You: how can anyone even think of killing another human?

Stranger: he would have killed me for sure
Stranger: if i went un armed
Stranger: so what do you think then?
You: why did you give him a reason to kill you?
Stranger: because i needed drugs?
You: no u didnt
Stranger: actually i did
You: and you were ready to kill for them?

Inga kommentarer: