5.2.09

Teg C

Idag började vi dagen med so, åh käraste Birgitta. Vill verkligen uttrycka hela 9e's kärlek till dig och berätta hur bra lärare du är.
Vi älskar dina meningslösa genomgånger som ligger på circasus 23-55 min. Alltid trevligt och lärorikt.

Sedan en timmes hål och lite kortspel.

Slippa bilden pga tidigarelagd lunch pga bad+nationella.

Lunch och fisk, mumsigt verkligen.
Jag vågade mig på att smaka veg även fast det igår var den äckligaste vegbiffen jag någonsin ätit.
Hellre veg än fisk iaf, och brocoligratäng var gott faktiskt.

Sen bad. Ja, bad.. USCH. Jag hatar det verkligen.
Det är tåkigt, jobbigt och drygt. Dessutom så luktar man klor och håret blir fult efteråt.
Man måste stressa livet ur sig med att byta om och dessutom så var det en invation av småbarn, typ 2an-3an kanske.
Så det slutade med att de flesta tjejer tog sina grejer och bytte om i korridoren istället.

Kliva av bussen och sedan skynda sig till skåpet och in i klassrummet, dax för nationella.

Jag skrev om ett halvt påhittat hästminne från i somras.
Uppgiften var att man skulle berätta om ett minne då man var uppe riktigt sent eller mitt i natten och förklara vad som gjorde den kvällen så speciell.
Somsagt skrev jag om ett hästminne, detta var en blandning av lite olika saker från de två veckorna i somras med Silas.
Lite hittepå och lite sanning, och för det mesta överdrivet känslosvammel.

Det kunde låta så här:
"Jag kände vinden smeka ansiktet ur mitt hår och hörde Jessica skratta bredvid mig, jag hörde henne skrika 'Jag vinner!' och kröp ihop på hästen, drog upp knäna och lutade mig framåt. Han svarade direkt med att sänka huvudet och öka farten. Sprången blev allt vidare och jag kände hur han spände hela kroppen i varje språng."

Verkligen så smörigt och äckligt det kan bli, men det kanske ger bättre betyg. Jag hoppas på det iallfall.

(Det här hade tydligen inte publicerats, skrevs i torsdags men publicerar det nu istället)

Inga kommentarer: