31.12.08

Kära kusin

Idag är det nyårsafton, Gott nytt allihopa (=ingen).

Vid matbordet idag så pratade vi om skaldjur och min kusin Martin ,8år, gjorde det igen:
Martin- Räkor.... visst är det dom som ser ut som ostkrokar fast dom är rosa?

HAHAHA, det där visar ungefär intelligens nivån i våran släkt. (Med undantag av Jessica som har 10 MVG:n)

Kvällen blev underbart bra!
Mötte Maria och Mette på stan vid kl halv 9 och bara efter 5-10 minuter kom en av våra vad-händer-JAO kompisar fram och bad om mitt telefonummer.
Det fick bli en snabb lögn med att jag har tappat min mobil i stugan och sen skyndade vi oss därifrån.
Inne på Max ,som var det enda som var öppet, en timme senare kom det en ganska dragen turk på 40+ som knackade mig i huvudet och började prata med mig:
Turk- Heeeeeeeejj
a- eh, hej..
Turk- Vill du inte följa med mig ut?
a- assåå, nja jag väntar på... skjuss hem.
Turk- Aha, men vill du inte följa med mig till Paris? Du pratar franska, ja?
a- NEJ, hejdå.
Turk- Du inte vara sneeel nej..
Sen gick han ut, det var ungefär då som det blev dax att gå hem igen... Vi gick hem till mig och gick tillbaka vid elva.
Då hade stan fyllts med människor och det var en hel del draget folk.

Mette äcklade sig med Jonte medans jag och Maria pratade med en jävligt taggad kille och hans kompis.
Jacke som han hette såg ut som att han gick på speed eller något liknande, han tänkte ragga upp en snutbrud, slå ner några turkar osv.
Som tur var hindrade Herbert honom.

Vi träffade på Herbert lite senare efter att vi gått omkring och träffat My, Michelle och en jävligt massa mer folk.
Vi stod på apberget och han kom och gick och frågade om vi sett Jacke eftersom att han tappat bort honom.
Han stannade kvar och snackade med oss en stund och frågade vad vi hette egentligen.
Han är 92a men trodde att jag var minst 17, han ba: MEN SKÄMTAR DU MED MIG? Du går inte i 9an... Du går minst 3an asså.

Det gjorde min kväll kan jag lova.

Efter några timmars frysande så skulle Mette och Maria hem så jag ringde till Jessica och det slutade med att hon vägrade att åka hem så vi drog till Josse i typ 10 min innan Jessicas mamma ringde och tvingade hem oss.
Då hade man iaf fått värme i kroppen, väl hemma blev det till att krypa ner med dubbla tecken. Så skönt

Jag har tillochmed ett nyårslöfte som är att jag från och med träningsstarten den 7januari ska ta pk:n på allvar och TRÄNA, inte chilla och ba snacka bort tiden.

3 kommentarer:

Anonym sa...

sv; haha ofc!

GOTT NYTT ÅR ANETTE!

mette sa...

det där var den BÄSTA kvällen/natten i mitt liv!!!! =D
puss på dig miin finaste:*

Anette Edlund sa...

Kvällen/natten jag lärde känna dig älskling:*